راهنمای اجاره آپارتمان در استانبول

يکشنبه 18 دی 1401
15:12
kyuthyt

تا چند سال قبل که کشور ترکیه در این حد مورد توجه متقاضیان مهاجرت ایرانی و عرب قرار نگرفته بود، اجاره آپارتمان در این استانبول به این مقدار تقاضا نداشت و قیمت آپارتمان هم به این شکل بی دلیل بالا نمیرفت.

با افزایش تقاضای خرید خانه در استانبول از سمت مهاجرین، مالک ها بیشتر به طمع تحمیل شرایط خود افتادند، به صورتی که یک مالک هزینه اجاره یک سال را پیش درخواست میکند و دیگری مبلغ اجاره را به دلار محاسبه می کند. این بی حساب و کتابی هر کسی را به این فکر می اندازد که واقعاً قانون اجاره آپارتمان در استانبول ترکیه چیست؟

قانون اجاره آپارتمان در استانبول

قبل از شروع این بخش به شما اکیداً متذکر میشویم که هر گونه عدم اطلاع از قانون اجاره آپارتمان در این شهر باعث گرفتاری و سردردی برای شما میشود که هیچ چاره به جز متضرر شدن برای شما نمیگذارد. پس نه فقط اینکه بخوانید، تا قبل از مطمئن شدن از اینکه تمامی موارد در قرارداد شما ذکر شده باشد آنرا امضاء نکنید.

بسیاری از آژانس های ترک مخصوصاً وقتی که ازشون بخواهید قسمتی را در قرارداد عوض کنند یا خودشان را به نفهمیدن میزنند و یا اینکه می گویند این قانون است و از اضافه کردن موارد شما سرباز می زنند ولی این را بدانید که در زمان تخلیه طوری نقره داغتان می کنند که از کرده خود پشیمان شوید.

پرداخت دیپوزیت

اگر بگوییم صد در صد مالکان دیپوزیت شما را به یک بهانه ای میخواهند بالا بکشند دروغ نگفته ایم، پس اولین مورد دانستن قانون اجاره آپارتمان در مورد دیپوزیت است. در ترکیه چیزی به نام رهن آپارتمان وجود ندارد و دو برابر اجاره را صاحبانِ خانه ها بعنوان دیپوزیت در زمان امضاء و تحویل کلید از شما میگیرند.

این دو ماه اجاره که شما پرداخت می کنید برای این است که اگر چنانچه به هر دلیلی اجاره ماهیانه را پرداخت نکردید و یا صدمه ای به آپارتمان بزنید، صاحبخانه این پول را دستش داشته باشد و متضرر نشود. شاید برای شما سوال باشد که این یک چیز نرمال است و خطر آن چیست؟

اهمیت شناخت دیپوزیت

اگر در زمان تحویل از کوچکترین مشکلات از کف پارکت تا خط و خطوط روی کابینت ها و غیره عکس و فیلم نگرفته باشید و در قرارداد قید نکرده باشید، براحتی در روز آخر تحویل، صاحبخانه آن مشکلات را با وقاحت به پای شما میزند و از برگردانن دیپوزیت سر باز میزند.

چنانچه همه اینکار ها را هم کردید و مشکلات آپارتمان را هم قید کردید و فیلم و عکس را هم گرفتید، در زمان تحویل کلید کل دیپوزیت خود را تا نگرفتید کلید ها و آپارتمان را تحویل صاحبخانه ندهید. طرفند دیگری که در ترکیه صاحبخانه ها میزنند همین است که کلید و آپارتمان را از شما میگیرند، ولی بعداً با آوردن بهانه های واهی که شما اینجا رو خراب کردید، از دادن دیپوزیت سر باز میزنند و دست شما هم دیگر بجایی بند نیست.

برخی از صاحبان خانه ها دیپوزیت را به دلار و یا یورو میخواهند. این یک مسئله قطعا توافقی است و اگر با آن مشکلی ندارید قبول کنید ولی در قرارداد قطعا مشخص شود که در آخر دلار باید پرداخته شود.جهت اجاره خانه در ترکیه امکان این را دارید که با متخصصان مجموعه kharidekhane.com به صورت مجانی در ارتباط باشید و مشاوره دریافت کنید تا بتوانید کامل ترین نتیجه را برای این موضوع بدست آورید.


[ بازدید : 40 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دنیا دست کیست است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]